STYRKETRÄNING. JAG GILLAR STYRKETRÄNING :)

Hej onsdag! Jag har träningsvärk i baksida lår, rumpa och rygg - japp heeela baksidan av kroppen. Och bröst och axlar. Igår startade jag nämligen upp styketräningen igen efter uppehållet av ögonoperation och förkylning. Riktigt skönt!! Det känns idag att jag varit ifrån den regelbundna träningen ett tag... Samtidigt kändes det väldigt bra i kroppen under passet - jag upplevde bra kontakt med min "inner unit" (de djupa bålmusklerna som skapar buktryck) och jag var glad att jag inte verkar ha tappat fullt så mycket i styrka över sommaren som jag trodde. Det kändes roligt att träna helt enkelt! :) Med bra fokus och lite tempo i övningsbytena utan att stressa, så var jag dessutom klar på 40 min. Och känslan idag är ju som sagt: träningsvärk. Rätt angenäm sådan. Nu blire kaffe! :)
 
LESS IS MORE OCH TILLRÄCKLIGT FÖR MIN DEL. SÅ FYRA ÖVNINGAR Á FYRA SET BLEV DET:
- Inledande rörlighetsrutin med fokus på ben och min stela bröstrygg :)
- Marklyft
- Bänkpress
- Utfallssteg med vikt
- Modifierad Arnold (typ en variant av militärpress/axelpress)
- Avslutande skön rörlighetsrutin
 

Kommentera här: